Utah Wildlife Forum banner
21 - 40 of 77 Posts
Ik heb met en zonder retriever op eenden gejaagd. Ik vind beide leuk om verschillende redenen, maar als een hond zijn deel doet, zorgt dat voor een mooie ervaring. Dit is het derde seizoen van mijn hond en hoewel we niet veel vogels hebben geschoten, heeft ze elke vogel die ik heb geschoten opgehaald en leert ze een geweldige jager te zijn. Hier zijn een paar foto's van vandaag.
Die van jou, Fowlmouths en de mijne lijken allemaal uit hetzelfde nest te komen.

Attachments

Mijn allereerste geringde eend, heel erg lang geleden in mijn airboat-dagen, was een kleine zwarte eend die ik doodde in Farmington Bay.
Geringd in Louisiana, wat ik waanzinnig raar vond.
Gefeliciteerd!, en waar was die van jou geringd?
De info voor de ring stond nog niet in het systeem. Ziet eruit als een vrij nieuwe ring. Ik heb geluk dat hij in Farmington is geringd waar ik hem heb geschoten. Als ik ooit de info krijg, laat ik het je weten.

Geweldige foto's jongens! Er zitten een paar hele goede jagers op dit forum. Ik zie altijd geweldige foto's en voel me geĂŻnspireerd om het volgend jaar beter te doen. Ik heb de dag besteed aan het afwassen van lokvogels en het opruimen van spullen en spullen in mijn werkplaats. Het was een koude dag! Duimen voor een gans in de Wasatch-zone voordat deze sluit.

Ik ben erg blij met hoe het seizoen voor mij is verlopen. Had een paar ongelooflijke jachten en kwam heel consequent in de vogels. Toen eind november aanbrak, stapte ik over op het targeten van pintails en probeerde ik echt consistent succesvol te zijn, in plaats van er een beetje geluk mee te hebben. Uiteindelijk heb ik een aantal hele mooie woerden geschoten. Ik heb het gevoel dat ik heel hard heb gewerkt, nieuwe dingen heb geprobeerd en meer succes heb gehad dan ik verdien.

Ik ben een late waterfowljager, die er in 2020 mee is begonnen. Zoals @JerryH zei, we wonen op een ongelooflijke plek voor watervogels. Geweldige toegang, ongelooflijke diversiteit en veel eenden.

De zaken vandaag afgerond met mijn zwaarste pintail van het seizoen.

Ook ga ik het niet missen om over die toegangsweg bij Farmington Bay te rijden. Het begon mijn vullingen los te maken.
Ik heb gemerkt dat hoe sneller je over die weg rijdt, hoe soepeler hij wordt. Je banden glijden als het ware over het wasbord. Zo'n 35-40 MPH. ;)

Ik heb gemerkt dat hoe sneller je die weg rijdt, hoe gladder hij wordt. Je banden glijden als het ware over de wasbord. Zo rond de 35-40 MPH. ;)
Ik rijd graag aan de verkeerde kant van de weg. En parkeer midden op de weg om de restplaats te bekijken. Mensen denken dat ik een vogelaar ben, maar ik sleep een boot.

Ik hoop dat ze hem nooit asfalteren. Doe het rustig aan en geniet van het landschap. Een van de coolste dingen die ik heb gezien, was een reiger die een woelmuis aan de kant van de weg greep. Het was de reiger die vorig jaar bij de eerste brug rondhing.

We gingen vrijdag op pad en schoten onverwacht limieten aan vogels na 3,5 uur absolute leegte in de lokvogels. Besloten dat ik niet met de drukte wilde vechten op de laatste dag, dus ging ik met een vriend en schoot in plaats daarvan Huns.

Attachments

Ik rijd graag aan de verkeerde kant van de weg. En parkeer midden op de weg om de restplaats te bekijken. Mensen denken dat ik een vogelaar ben, maar ik sleep een boot.

Ik hoop dat ze het nooit asfalteren. Doe het rustig aan en geniet van het landschap. Een van de coolste dingen die ik heb gezien, was een reiger die een woelmuis aan de kant van de weg greep. Het was de reiger die vorig jaar bij de eerste brug rondhing.
Al die kuilen maken het moeilijk voor wegjagers om de hanen in te halen die de weg afrennen.

Heel veel mensen op vrijdag. Dit was mijn mening nadat ik verbannen was naar een kuil ter grootte van een auto. Gelukkig vlogen de snipe om het interessant te maken.
Image

Ik koos ervoor om iets anders te doen voor de afsluiting in plaats van te vechten met de drukte voor de paar stukjes open water op zaterdag. Het was gevoelstemperatuur onder nul. Mijn 13-jarige maakte een uitstekende nekschot op 50 yards. De ossenhaas was gisteravond geweldig.

Even een waarschuwing dat het snel mis kan gaan bij deze koude temperaturen. Mijn 16-jarige kleedde zich niet warm genoeg aan en viel een paar keer flauw door onderkoeling. Toen zijn ogen achter in zijn hoofd zaten en hij onregelmatig ademde, gevolgd door heftig schudden, was het behoorlijk eng, vooral toen de oproep naar 911 niet doorging. We moesten een flinke wandeling maken om terug te komen bij de truck. We hebben hem uiteindelijk in onze jassen gewikkeld met de benen omhoog en hem een priesterschapszegen gegeven. Na ongeveer 10 minuten rust konden we hem helpen terug te komen bij de truck en hem op te warmen. Wees voorzichtig, vooral als je eigenwijze, alleswetende tieners bij je hebt die te stoer zijn om je te vertellen hoe koud ze het echt hebben.
Image

Tons of people out on Friday. This was my take after being relegated to a pothole the size of a car. Good thing the snipe were flying to make it interesting.
View attachment 163359
I opted to do something else for the closer instead of fight the crowds for the couple of slivers of open water on Saturday. It was subzero windchill. My 13 year old made an excellent neck shot at 50 yards. The tenderloins were amazing last night.

Just a warning that things can go south in a hurry in these cold temps. My 16 year old did not dress warm enough and passed out a couple times from hypothermia. When his eyes were in the back of his head and he had irregular breathing following by violent shakes, it was pretty scary especially when the call to 911 didn't go through. We had a pretty good hike to get back to the truck. We ended up covered him up in our coats with legs elevated and gave him a priesthood blessing. After about 10 minutes of rest, we were able to help him get him back to the truck and warm him up. Be careful, especially when you have hard headed, know it all teenagers with you that are too tough to tell you just how cold they really are.
View attachment 163360
Dat is eng. Maar een geweldige foto. Had je problemen om de eland eruit te krijgen? Geen verdere problemen?

Veel mensen op vrijdag. Dit was mijn mening nadat ik was verbannen naar een kuil ter grootte van een auto. Gelukkig vlogen de snipe om het interessant te maken.

Ik koos ervoor om iets anders te doen voor de afsluiting in plaats van te vechten tegen de drukte voor de paar stukjes open water op zaterdag. Het was een gevoelstemperatuur onder nul. Mijn 13-jarige maakte een uitstekende nekschot op 50 yards. De ossenhaas was gisteravond geweldig.

Slechts een waarschuwing dat het snel mis kan gaan bij deze koude temperaturen. Mijn 16-jarige kleedde zich niet warm genoeg aan en viel een paar keer flauw door onderkoeling. Toen zijn ogen achter in zijn hoofd zaten en hij onregelmatig ademde, gevolgd door heftig schudden, was het behoorlijk eng, vooral toen de oproep naar 911 niet doorging. We hadden een flinke wandeling om terug te komen bij de truck. We hebben hem uiteindelijk in onze jassen gehuld met de benen omhoog en hem een priesterschapszegen gegeven. Na ongeveer 10 minuten rust konden we hem helpen terug te komen bij de truck en hem op te warmen. Wees voorzichtig, vooral als je eigenwijze, alleswetende tieners bij je hebt die te stoer zijn om je te vertellen hoe koud ze het echt hebben.
Blij dat iedereen het overleefd heeft. Ik heb nog geen snipe overgehaald vanwege mijn gebrek aan ervaring ermee. Altijd bang dat ik per ongeluk een Amerikaanse strandloper mee naar huis zou nemen. Eenden kan ik identificeren, maar daar ben ik niet zo zeker van.

21 - 40 of 77 Posts