Utah Wildlife Forum banner
61 - 80 of 227 Posts
Nog een ding, mijn wetgever is geïnteresseerd in de meningen van mensen op dit forum en komt vandaag om op de hoogte te blijven en te leren wat we allemaal te zeggen hebben.

Wees boos op me als je wilt.
Hopelijk heeft niets in mijn toon dat overgebracht, want ik ben niet boos op iemand. Niemand op dit forum in ieder geval. 🤣
Al met al is dit een leuk gesprek over een niet zo leuk onderwerp.
Als het gaat om Johnnycake die uitbarst en probeert onze niet-ingezeten jachtvooruitzichten in Alaska te verbranden als vergelding voor iets waar we het allemaal tegen lijken te zijn, ben ik niet zozeer boos... gewoon teleurgesteld. 😞

Nog een ding, mijn wetgever is geïnteresseerd in de meningen van mensen op dit forum en komt vandaag om op de hoogte te blijven en te leren wat we allemaal te zeggen hebben.
Nou, dat is fantastisch. Ik ben meer dan blij om met hem te discussiëren via de telefoon of op andere manieren. Ik heb een paar dingen te bespreken. Snider, als ik me goed herinner, is verantwoordelijk voor de beperkingen van de wildcamera. Hij komt uit Cache Valley. Hij heeft het lokken afgeschaft, beperkingen voor wildcamera's toegevoegd en nog een paar andere dingen.

Ten vierde, het schrijven aan Cox zal waarschijnlijk niet helpen, zoals ik al zei. Het zou beter zijn om te schrijven naar de nieuwe DWR-directeur Riley Peck en de Big Game Coordinator Dax Mangus.
Joel Ferry is de directe baas van Riley Peck. Gouverneur Cox is de baas van Joel Ferry. De enige persoon die verantwoording verschuldigd is aan de mensen in het hele verdomde wildsysteem dat we hebben opgezet, is gouverneur Cox. Niemand bij de DWR en niemand in de Wildlife Board is verantwoording verschuldigd aan de mensen, maar gouverneur Cox wel. Dat maakt het moeilijk om invloed uit te oefenen, omdat hij uit het proces is verwijderd, en de WB kan de mensen volledig negeren zoveel ze willen, zonder repercussies.

Maar vergis u niet, als gouverneur Cox een richtlijn geeft die van toepassing is op het uitvoerende agentschap, dan zal deze door de DWR worden gevolgd. Zal hij een richtlijn geven? Waarschijnlijk niet... tenzij hij weet dat hij verantwoording verschuldigd kan zijn aan de mensen als hij het niet doet.

Iedereen die hierover klaagt, kan beter niet naar de jachtbeurs zijn geweest. Ooit. Het draait allemaal om het te gelde maken van openbare dieren in het wild en natuurlijke hulpbronnen. Kan het ene niet steunen, maar tegen het andere zijn!

heeft iemand de prijzen van Wyoming speciale pronghorn deze dagen bekeken voor een niet-ingezetene? Utah is niet de eerste die waanzinnige prijzen voor tags rekent. Of bepaalde voorschriften en beperkingen opleggen aan niet-ingezetenen. Kijk eens wat ze met de shedjacht hebben gedaan. En hun wildernisgebieden die een gids vereisen voor niet-ingezetenen, OP FEDERAAL OPENBAAR LAND, zijn absoluut opnieuw opgestart. Ik kan op elk moment alleen in dat gebied wandelen, maar als ik een pistool inpak, verandert er op magische wijze iets 🙄

Hoe meer ik hierover nadenk, hoe meer ik hoop dat we vooraf tagkosten gaan rekenen voor inwoners en niet-ingezetenen. Als je puntkruip echt wilt aanpakken, is dit een van de weinige manieren waarvan ik denk dat het zou werken.
AMEN voor voorafgaande kosten, voor R's en NR's!

Hopelijk bracht mijn toon dat niet over, want ik ben niet boos op iemand. Sowieso niemand op dit forum. 🤣
Al met al is dit een leuk gesprek over een niet zo leuk onderwerp.
Als het gaat om johnnycake die probeert onze niet-ingezeten jachtvooruitzichten in Alaska te vernietigen als vergelding voor iets waar we het allemaal tegen lijken te zijn, ben ik niet zozeer boos... gewoon teleurgesteld. 😞
Alleen al daarvoor pleit ik nu voor +800% verhogingen van NR AK jacht- en visvergunningen.

Discussion starter · #69 ·
Dit is interessant, terwijl ik dit las, belde ik mijn wetgever om hem te informeren dat er een paar boze jagers zijn.
Ik heb een paar dingen geleerd.
Ten eerste zal Cox dit waarschijnlijk niet vetoën, omdat het een klein onderdeel is van een zeer groot wetsvoorstel.
Ten tweede heeft de wetgever die dit in het wetsvoorstel heeft opgenomen, Casey Snyder, het niet eerst via de commissie laten lopen en er zijn commissieleden die daar niet blij mee zijn.
Ten derde, zoals gezegd, de verhogingen zijn een 'kan', geen 'moet'. Het is aan de DWR.
Ten vierde, het schrijven aan Cox zal waarschijnlijk niet helpen, zoals ik al zei. Het zou beter zijn om te schrijven naar de nieuwe DWR-directeur Riley Peck en de Big Game Coordinator Dax Mangus.
Dus hier is het document met het verzoek om de wijzigingskosten.

Het deel waar ik door geïntrigeerd ben, is:

“Agentschappen die een nieuwe vergoeding voorstellen of een verandering van een vergoeding voorstellen, moeten een openbare hoorzitting houden, de vergoedingenschema indienen bij de wetgevende macht als onderdeel van het jaarlijkse begrotingsverzoek van het agentschap; en het vergoedingenschema wijzigen als dat nodig is om de acties van de wetgevende macht uit te voeren.”

Hoe is dit in godsnaam niet via de commissie gegaan EN wanneer is de vereiste openbare hoorzitting gehouden?? Met reacties hier en elders op internet zijn er genoeg geïnformeerde personen die hierover wel van zich hadden laten horen, maar het was stil tot het nieuws vers van de pers kwam. Vroeger dacht ik dat Snyder voor sportmensen was... hierdoor begin ik daaraan te twijfelen. Degenen van jullie in Cache, stem deze man WEG!!"

Die openbare bijeenkomsten zullen waarschijnlijk in de toekomst komen. Ze moeten gewoon plaatsvinden voordat de verandering plaatsvindt. De wettelijke goedkeuring voor deze vergoedingen verandert de vergoeding pas als de instantie deze aanneemt.

Maar ik denk dat het een vergissing is om dit op Snider te gooien. Er zitten een heleboel overheidsinstanties in deze wetsvoorstel, het is geen DWR-wetsvoorstel. Het is het wetsvoorstel dat de wetgevende macht elk jaar aanneemt voor de vergoedingen van overheidsinstanties, en het is altijd een groot conglomeraat dat gebaseerd is op wat de instanties vragen.

Ik heb het al eerder gezegd, maar ik zeg het nogmaals: dit is simpelweg gebeurd omdat de DWR erom vroeg. Het is tijd dat ze verantwoordelijk worden gehouden voor de beslissing.

Maar ik denk dat het een vergissing is om dit op Snider af te schuiven. Er zitten een heleboel overheidsinstanties in deze wetsvoorstel, het is geen DWR-wetsvoorstel. Het is het wetsvoorstel dat de wetgevende macht elk jaar aanneemt voor de kosten van overheidsinstanties, en het is altijd een groot conglomeraat dat gebaseerd is op wat de instanties vragen.

Ik heb het al eerder gezegd, maar ik zeg het nogmaals: dit gebeurde gewoon omdat de DWR erom vroeg. Het is tijd dat ze verantwoordelijk worden gehouden voor de beslissing.
Ik ben het eens. Ik weet dat niemand aandacht besteedt aan de jaarlijkse "Wetgevingsdraad" die we elk jaar hebben, maar wat duidelijk is bij het volgen van wetsvoorstellen, is dat Snyder min of meer de "wildlife"-man in de wetgevende macht is. Veel van de dingen die hij heeft doorgevoerd, zijn uitstekend geweest voor sportvissers en een paar hebben een paar mensen "gekwetst", maar hoe dan ook, hij is de contactpersoon geweest voor de meeste wildlife-kwesties die op de heuvel plaatsvonden, en heeft een nauwe relatie met de DWR. Ik durf te wedden dat zijn DWR-contactpersoon (personen) hem heeft gevraagd dit door te voeren en dat heeft hij gedaan.

De DWR komt er niet mee weg door te zeggen dat het niet hun schuld was.

Ik ben het eens. Ik weet dat niemand aandacht besteedt aan de jaarlijkse "Wetgevingsdraad" die we elk jaar hebben, maar wat duidelijk wordt bij het volgen van wetsvoorstellen is dat Snyder min of meer de "wildlife"-man in de wetgevende macht is. Veel van de dingen die hij heeft doorgevoerd, zijn uitstekend geweest voor sportvissers en een paar hebben een paar mensen "gekwetst", maar hoe dan ook, hij is de contactpersoon geweest voor de meeste wildlife-kwesties die op de heuvel plaatsvonden, en heeft een nauwe relatie met de DWR. Ik durf te wedden dat zijn DWR-contactpersoon(en) hem hebben gevraagd dit door te voeren en dat heeft hij gedaan.

De DWR komt er niet mee weg om te zeggen dat het niet hun verdienste was.
Ook in de leiding in het huis. Dus het volgen van een omnibus wetsvoorstel voor staatsagentschapsvergoedingen klopt.

Deze rit begon voor de bewoners in 22 toen ze wildcamera's en zout weghaalden. En elk jaar is het geleidelijk aan erger geworden. Ik kan niet wachten om te zien welke troep ze ons volgend jaar door de strot duwen.
Zelfs niet in de buurt.

Deze troep begon op de dag dat we besloten Don Peay onze wildbeheerinstantie te laten leiden.

De tweede Karl Malone, op aandringen van Peay, verklaarde publiekelijk dat hij 6 cijfers had betaald om op AI herten te jagen, en de kameel stak zijn neus onder de tent.

500+ "natuurbehoud" tags per jaar die profiteren van wilde dieren zouden uiteindelijk door de wetgever worden opgemerkt.

Het is moeilijk om nu te piepen nadat bijna $20 miljoen is opgeslokt door $fw, en de expo en banketten die tags verkopen in de 5 en 6 cijfers, dat jagen een sport voor rijke mensen is.

En eerlijk gezegd, elke kerel die niet kon wachten om naar SLC te rennen en zijn geld te geven ter ondersteuning van de lobbyisten voor de rijke mannen, heeft echt niet veel reden tot klagen.

Als je met honden slaapt ......

Zelfs niet in de buurt.

Deze rotzooi begon op de dag dat we besloten Don Peay onze wildbeheerinstantie te laten leiden.

De tweede Karl Malone, op aandringen van Peay, publiekelijk verklaarde dat hij zes cijfers had betaald om op AI te jagen, stak de kameel zijn neus onder de tent.

500+ "natuurbehoud"-tags per jaar die profiteerden van wilde dieren zouden uiteindelijk door de wetgever worden opgemerkt.

Het is moeilijk om nu te piepen nadat bijna $20 miljoen is opgeslokt door $fw, en de expo en banketten die tags verkopen in de 5 en 6 cijfers, dat jagen een sport voor rijke mannen is.

En eerlijk gezegd, elke kerel die niet kon wachten om naar SLC te rennen en zijn geld te geven ter ondersteuning van de lobbyisten voor de rijke mannen, heeft echt niet veel reden tot klagen.

Als je met honden slaapt......
Geen zorgen.
Ik ben er zeker van dat elke R en NR die deze mogelijke prijsverhogingen voor tags niet leuk vindt, absoluut zal weigeren om de weggeefactie van de 500 welzijnstags op de volgende expo te steunen en de show zal boycotten.

Geen zorgen.
Ik ben er zeker van dat elke R en NR die deze mogelijke prijsverhogingen voor tags niet leuk vindt, absoluut zal weigeren om de weggeefactie van de 500 welzijnstags op de expo van volgend jaar te steunen en de show zal boycotten.
Om precies te zijn, de expo krijgt geen 500+ welzijnstags. De expo krijgt 200 welzijnstags. De 300+ andere welzijnstags zijn voor "natuurbehoud"-organisaties om te veilen/verloten/etc. op hun eigen conventies/diners/mini-expo's/etc. Hoewel ze allemaal deel uitmaken van hetzelfde probleem, zijn de expo- en "natuurbehoud"-tagprogramma's verschillend. Ze voeden echter wel dezelfde negatieve problemen.

En, misschien een beetje ironisch en een beetje off-topic, maar jullie zijn al off-topic gegaan, herinneren jullie je nog dat de expo voor het eerst begon en de 200 tags allemaal geweldige big game tags waren? Nu hebben we een heleboel kalkoen- en koe-elandtags erbij, maar ze hebben het aantal tags van 200 niet verhoogd. Waar zijn die LE- en OIL-tags gebleven die niet meer op de expo zijn? Niet terug naar de openbare loting! Ze gingen naar welzijnsprogramma's voor de "natuurbehoud"-organisaties.

Ik heb er geen probleem mee dat de DWR de kosten van NR-licenties en -vergunningen verhoogt. Het is al lang geleden en we zitten nog steeds ver onder wat andere staten hebben gedaan. Als ze het volledige bedrag gebruiken, zijn ze gek. Hun werkblad laat zien dat ze precies hetzelfde aantal aanvragers zullen hebben en dus hun inkomsten zullen verdubbelen, wat zeker geen eerlijk of nauwkeurig rapport aan de wetgever is. Ik weet niet hoe je rekening houdt met uitstroom, maar we weten dat die er zal zijn, vooral tegen die prijzen. Dus terug naar het onderwerp, het zou een slechte zaak zijn als ze de volledige verhoging zouden doorvoeren.

Wat is zijn gebruikersnaam?
Zijn naam is Rex Shipp, ik denk dat hij zich zal registreren als RShipp.
Hij is een groot wildjager, hij heeft vorig jaar zijn OLIE-eland op de North Slope geschoten, maar dat is zijn verhaal om te vertellen als hij dat wil. Ik heb de eerste paar dagen van de jacht met hem gejaagd en het was een goede ervaring, de eerste keer dat ik op elanden jaagde.

• Like
Reactions: MrShane and CPAjeff
Om precies te zijn, krijgt de expo geen 500+ welzijnstags. De expo krijgt 200 welzijnstags. De 300+ andere welzijnstags zijn voor "natuurbehoud"-organisaties om te veilen/verloten/etc. op hun eigen congressen/diners/mini-expo's/etc. Hoewel ze allemaal deel uitmaken van hetzelfde probleem, zijn de expo- en "natuurbehoud"-tagprogramma's verschillend. Ze voeden echter wel dezelfde negatieve problemen.

En, misschien een beetje ironisch en enigszins off topic, maar jullie zijn allemaal al off topic gegaan, herinneren jullie je nog dat de expo voor het eerst begon en de 200 tags allemaal geweldige grootwildtags waren? Nu hebben we een heleboel kalkoen- en koe-elktags gemengd, maar ze hebben het aantal tags van 200 niet verhoogd. Waar zijn die LE- en OIL-tags gebleven die niet meer op de expo zijn? Niet terug naar de publieke loting! Ze gingen naar welzijnsprogramma's voor de "natuurbehoud"-organisaties.

Ik heb er geen probleem mee dat de DWR de kosten van NR-licenties en -vergunningen verhoogt. Het is al lang geleden en we zitten nog steeds ver onder wat andere staten hebben gedaan. Als ze het volledige bedrag autoriseren, zijn ze gek. Hun werkblad laat zien dat ze precies hetzelfde aantal aanvragers zullen hebben en dus hun inkomsten zullen verdubbelen, wat zeker geen eerlijk of nauwkeurig verslag aan de wetgever is. Ik weet niet hoe je rekening houdt met slijtage, maar we weten dat die er zal zijn, vooral tegen die prijzen. Terug naar het onderwerp: het zou een slechte zaak zijn als ze de volledige verhoging zouden doorvoeren.
Bedankt voor de correctie, maar ik weet zeker dat je weet wat ik bedoelde.
Heb je gezien dat Idaho nu van alle NR's vereist dat ze een NR-grootwildlicentie kopen om een gewei op te halen?

Discussion starter · #80 ·
Even een korte mededeling. Als jullie nog geen contact hebben opgenomen met Riley Peck (DWR-hoofd) of wie dan ook die het grootwildprogramma leidt (Mangus? Ik kan het me niet herinneren), zorg er dan voor dat je contact opneemt met deze personen met input. Ik heb Peck gemaild en hij reageerde twee dagen later. Hier is de reactie:

“Mike,

Dank u voor het delen van uw gedachten. We streven ernaar uw mening, evenals de input van anderen, in gedachten te houden terwijl we werken aan het voldoen aan de wettelijke richtlijn met betrekking tot de wijziging van de niet-ingezetenenvergoeding. We waarderen uw waardevolle perspectief terwijl we dit proces doorlopen.”

Erg vaag qua details, MAAR ze lezen in ieder geval e-mails/evalueren feedback. Als de hooivorken tevoorschijn komen, kan het… misschien wel een verschil maken uiteindelijk.

61 - 80 of 227 Posts